L'escola es va posar en marxa el setembre de 1952, tal com consta en l'OM (Ordre Ministerial) del dia 29 del mateix mes, publicada al BOE del 15 de novembre d'aquell any. Les instal.lacions eren molt petites i encara estaven entre el C/Constitució, nº 52 i el Passatge Toledo, 12, dos baixos que van ser units. El rector de la parròquia i titular de l'escola era aleshores, Mn. Amadeu Oller.

El primer director va ser el Sr. Jesus Mercader. L'escola era de les que s'anomenaven de Patronat, que volia dir que els professors eren funcionaris de l'Estat. Els alumnes eren només nois.

Al cap d'uns anys l'escola es va traslladar al costat de la nova Parròquia, al Carrer Constitució, 15 i a poc a poc s'hi van anar matriculant nenes fins a aconseguir l'actual coeducació. A mida que els professors estatals s'anaren jubilant, l'escola va anar rebent ajudes econòmiques, primer en forma de subvencions per aula i més tard en forma de concerts educatius. Per aquest motiu ara, nosaltres som una escola Concertada.
Després de Mn. Amadeu Oller han sigut Titulars del centre Mn. Josep Mª Vidal i Mn. Josep Bigordà. L'escola s'ha hagut d'ampliar dues vegades. Una l'any 1982, quan es va edificar el pavelló al mateix pati i l'altra el 1995 quan es van crear les instal.lacions de l'Educació Infantil al Passatge Toledo.

"La primera realitat d'un projecte de barri" és un text de Mn. Josep Maria Vidal i Aunós que forma part del llibre "Un sospir de 50 anys" de l'escola Sant Medir. Mn. Vidal va ser rector de la parròquia de Sant Medir el desembre de 1957 i serà el titular de l'escola fins el setembre de 1982.

"Vaig arribar a Sant Medir succeint a Mn. Amadeu Oller, i de tot el gran pla pastoral del meu predecesor, que al llarg dels anys s'ha anat portant a terme, la primera realitat ja endegada era l'escola parroquial de Sant Medir.

Fragment extret del número 9 de la col·lecció "Conèixer el Districte de Sants-Montjuic". Els autors d'aquest volum són el periodista i escriptor Josep M. Huertas, el periodista Marc Andreu i la mestra de l'escola Sant Medir, Maria Montané, sota la direcció de Jaume Ríos.

Aquells meravellosos anys

On som?