Hem participat, un any més, de l'inici de curs d'Escoles més Sostenibles, però aquest any amb un aniversari especial, perquè celebren els 20 anys.

L'acte telemàtic el va presentar el Pere Renom, divulgador científic de TV3 i després vam participar del gran-super-Kahoot. Amb totes les escoles de la FEP vam participar també d'un video de presentació del repte abraçar-nos a un arbre. Nosaltres vam triar l'olivera de la placeta.

Des de l'Eco-comissió de l'escola us encoratgem a dedicar-hi uns minuts de reflexió.

El proper 5 de juny celebrarem el DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT 2020 conjuntament amb totes les escoles que formem part d'E+S (Escoles més Sostenibles)

En un any 2020 marcat pels canvis causats per la pandèmia mundial del covid-19, des de Barcelona + Sostenible i des de l'escola no ens aturem i us volem fer partícips i actors d'aquests nous escenaris cap a la transició ecològica a casa, a l'escola i a la nostra ciutat, tot i aquesta crisi sanitària, social i econòmica.

Per això, us convidem a participar en aquesta celebració amb dues iniciatives:

1. Conectar-vos a la CONFERÈNCIA en línia "Dia Mundial del Medi Ambient 2020: repensem-nos, el dia 5 de juny a les 12:00.
  1. Realitzar UNA ACCIÓ dirigida a un consum responsable, a la millora de lqualitat de l'aire o al respecte a la biodiversitat.

Per poc que facis serà una gran acció: obrir una finestra per aprofitar la llum del sol, anar amb bicicleta o fer un hortet són passes endavant.

Animeu-vos a fer una foto o una gravació (màxim uns 15”) de la vostra ACCIÓ durant la setmana de l'1 al 5 de juny i envieu-la, amb una breu explicació, a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Ho publicarem a la web de l'escola, en farem ressò en els hashtags d'E+S de l'Ajuntament de Barcelona, ho compartirem amb les altres escoles participants i entre tots ens farem més conscient de la cura del Medi Ambient.

Moltes gràcies.

L'Eco-comissió

El passat 30 d'octubre va tenir lloc a l'escola la trobada d'escola ecoFEP. Van venir representants de professors i alumnes de les 19 escoles que formen la FEP amb l'assistència del president i gerent de la fundació. Només arribar van fer un tomb per les nostres instal·lacions i també per les nostres zones verdes. Hi va prendre part tota l'escola i cal remarcar el fet que alguns alumnes de diferents nivells van explicar els projectes que portem a terme. Tota la trobada, com podeu veure al video, va girar entorn del ODS (Objectius per al Desenvolupament Sostenible). Va ser un matí molt profitós en treball i convivència.

El dia 30 d’octubre van venir les escoles de la ECOFEP a visitar el nostre  hort. Els vam explicar què fem, què tenim plantat, quins càrrecs tenim i com fem el compostatge. Estàvem una mica nerviosos però ho vam explicar molt bé. I ens van felicitar!

Els ecoteam de l'ESO han representat l'escola al Saló de Cent de l'Ajuntament per fer la signatura del triennal 2019-22 d'escoles més sostenibles.

On som?

• EDIFICI DE PRIMÀRIA - ESO - ADMINISTRACIÓ