Com a escola sostenible hem reflexionat sobre la possibilitat de reduir i eliminar el plàstic a les nostres vides. Hem reflexionat i hem portat a la pràctica algunes accions. Sí, el podem reduir i ho hem de fer. El futur del planeta està en perill!

Hem portat aquest projecte a la IX Conferència catalana TINGUEM CURA DEL PLANETA que es va celebrar el dijous 28 a Fundesplai del Prat de LLobregat.

Va ser una jornada molt profitosa:

- Ens va donar la benvinguda el Sr Joaquim Bartolomé, 3r tinent d'alcalde de l'Àrea d'acció ambiental, energia i serveis urbans del Prat de Llobregat.

- Després vam participar a la fira d'experiències, on cada centre portàvem un pòster i un objecte personal. I vam visitar l'exposició "Menja, actua, impacta"

- Vam fer també un taller sobre eines per millorar la comunicació

- A la tarda vam participar a diferents tallers: de dansa, manifest, d'expressió plàstica i de reel i tik-tok que vam exposar a la sala d'actes, posteriorment a l'acte de cloenda.

Una jornada plena d'experiències i aprenentatges.

Si no és ara, quan? Si no som nosaltres, qui?

TINGUEM CURA DEL PLANETA: REDUIM ELS PLÀSTICS!

El passat dijous dia 18 de novembre a les 13h vam visitar l'Ajuntament de Barcelona i vam ser rebuts pel regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, el Sr. Eloi Badia. La reunió era per aportar el manifest que s'havia treballat a Guadarrama en el marc de la V Confint i poder aplicar-ho a Barcelona en allò que fos possible. El Sr. Eloi Badia va escoltar les propostes presentades per l'Alex, alumne de l'escola Pia Sant Antoni, la Athena, de l'Institut Bernat Metge, la Lucia, de Sant Ramon Nonat, el Matías, dels Jesuïtes Gràcia i el Piero, de la nostra escola. Els va donar les seves explicacions i va dir, molt politicament correcte, que ens faria un retorn. Va ser una molt bona experiència.

VISITEM AL REGIDOR D'EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

Després de la V Confint a Guadarrama vam fer una reunió amb l'Ecoteam de primària i l'ESO (els ecodelegats) per planificar com informar a totes les classes i comunitat educativa. L'Ecoteam ha passat per totes les classes i així tots n'estem assebentats. Per als més petits, a més, hem fet un vídeo-resum explicatiu que aviat us el podrem compartir.

Si no sóm nosaltres, qui? Si no és ara, quan?

Avui hem fet la primera trobada d'intercentres per treballar els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). En aquest cas plantegem la problemàtica de reconversió dels nostres espais verds. #EscolesVerdes #EscolesSostenibles #CONFINT2021 #Tinguemcuradelplaneta @EscolesXESC

On som?

• EDIFICI DE PRIMÀRIA - ESO - ADMINISTRACIÓ